First minute i last minute

Biura podróży, aby regulować rozkład ruchu turystycznego, wymyśliły oferty first minute i last minute. Najpierw powstało last minute, w którym chodzi tak naprawdę o to, aby sprzedać ostatnie miejsca w autokarze bądź samolocie oraz w hotelu. Mechanizm ten polega na tym, że na kilka dni przed rozpoczęciem imprezy, kiedy organizator wycieczki oraz sprzedający ją agent widzą, że zostało jeszcze kilka wolnych miejsc, obniżają cenę i rozsyłają informację o obniżce do wszystkich biur agencyjnych oraz placówek touroperatora. Wielu klientów czeka na popularne „lasty” i daje się skusić promocjom. W przypadku zapłaty za ofertę „last minute”, nie wpłaca się zaliczki, tylko od razu całą kwotę. Z kolei, kiedy jeszcze pozostaje dużo czasu do wylotu, a w biurach podróży robi się pusto, jak grzyby po deszczu wyrastają oferty first minute, które mają skusić turystę do wcześniejszego zakupu danej wycieczki lub wczasów. Takie oferty zwykle pojawiają się w październiku, listopadzie, czasami w grudniu. Promocje, związane z first minute, trwają do marca, kwietnia. Potem, kiedy ludzie zaczynają powoli myśleć o wakacjach i idą do biura podróży wykupić wycieczkę, cena podnosi się i pozostaje na swoim właściwym poziomie aż do momentu, kiedy oferta zostanie wysprzedana lub kiedy zostaną wolne miejsca, sprzedawane jako last minute.

Both comments and pings are currently closed.